Firmy mohou mít tolik provozů, kolik se jim jich pro jejich práci vyplatí nebo kolik jich je potřeba. A tyto se nemusí nacházet ani na jednom jediném místě, mohou být rozeseté i po celé naší zemi a třeba i po světě. A lidé ani nemusí vědět, kde všude že taková firma působí, kde vyvíjí nějaké své aktivity. Ale jedno tu musí být vždy jednoznačné. A tím je firemní sídlo. To musí mít každá firma, aby lidé a úřady věděli, kam se mají obracet, když potřebují mít s takovou firmou něco do činění. Každá firma musí mít firemní sídlo, aby se vědělo, kam se obracet, když se s ní chce obchodovat, když je třeba ji kontrolovat, něco jí nabízet a podobně.
Musí tu být místo, jímž je firma reprezentována. A majitelé firem musí mít takové firemní sídlo už od samého počátku. A to může být problém. Ne, že by firmy nechtěly svá sídla mít, ne, že by se jim majitelé podniků vzpouzeli, protože by tím vlastně byli sami proti sobě, když by je bez sídel neměli kde najít zákazníci, ale sehnat takové sídlo není hračka. To totiž má firmu reprezentovat, a tudíž by mělo vypadat už i na první pohled dokonale, reprezentativně. A jistě vám už došlo, že koupit si něco takového je nad možnosti mnoha našinců. Nemovitosti stojí miliony, a kde na to vzít? Kde sehnat objekt, který by byl pro firmu vizitkou a nezruinoval ji svojí cenou?
A tak se hledají nejrůznější alternativy. Někdo je okolnostmi donucen mít firemní sídlo přímo ve své provozovně, která nevypadá zrovna důstojně a nedělá firmě právě čest, někdo s firmou sídlí u sebe doma, kde ho pak někdy dokáže pěkně otravovat kdejaká pracovní návštěva, když tam chce mít svůj klid.A někdo si zajistí sídlo pro firmu Praha, tedy sídlo virtuální. Neboli zaregistruje firmu v cizím objektu, v budově někoho, kdo mu takovou možnost dává. Sice tím získá vlastně jenom adresu a pár dalších služeb, ale i to stačí. A je to fungující i finančně výhodné.